GZ Media
Společnost GZ Media není na stránkách našeho magazínu poprvé. V Reportážích z průmyslu i jiných médiích je loděnická firma oprávněně dávána za jeden ze zářných příkladů toho, že i z „malých“ českých poměrů se dá dobýt celý svět a stát se naprostou špičkou v oboru. Generálního ředitele společnosti Ing. Michala Štěrby jsme se zeptali, jaká profesní filozofie stojí za tímto úspěchem nebo jak by měl vypadat ideální zaměstnanec jeho firmy.


Jak vypadá váš pracovní den, co je jeho náplní? Jste workoholik a nosíte si práci i domů, nebo se dokážete mentálně odstřihnout?
Obvykle můj pracovní den začíná v osm hodin ráno, kdy po příchodu do kanceláře procházím výrobní výkony a hlášení z předchozího dne a seznamuji se s aktuálními problémy firmy. Je to v podstatě jediná rutinní činnost, kterou ve svém kalendáři mám. Zbytek času je vyplněn schůzkami a jednáními s kolegy, zákazníky nebo jinými partnery firmy. Pravidelně chodím do výroby a chci být přímo u věcí a seznamovat s jejich aktuálním stavem. Cestování za účelem schůzek se zákazníky, dodavateli i návštěvy našich zahraničních poboček je nezbytná součást mé pracovní náplně a vlastně na každé cestě hledám inspiraci, jak dělat věci jinak či posunout firmu o kus dále. Je to ideální příležitost se podívat na společnost z nadhledu a s jistým odstupem od každodenní rutiny. Neumím definovat workoholika. Práce, kterou dělám, mě baví a velmi naplňuje. Neumím dělat věci napůl, a když řeším nějaký problém či výzvu, tak ji člověk má v hlavě neustále. Jinak práci si domů nenosím. To je čas určený rodině, případně sportu a přátelům. Koneckonců asi každý z nás řeší problém, jak najít ten správný životní balanc mezi rodinou, prací a zábavou.



GZ Media



Součástí řízení je i hledání nových cest, strategií a vizí. Jak se k nim ale dopracujete, rodí se ve vaší hlavě, nebo vznikají spíše v týmu lidí - manažerů a odborníků? A máte prst na tepu doby a sledujete, co lidé chtějí a kam se ubírá trh? Je to náročné?
Mám okolo sebe skvělý tým lidí, se kterými se dobře pracuje, a jsme naladěni na podobnou notu. Společně se nám daří firmu posouvat kupředu a dělat věci jinak a lépe než konkurence. Nejsme malá firma, ale mám obrovskou radost, že jsme nikdy neztratili dravost malé firmy a schopnosti využít obchodní příležitosti. V podstatě všechna strategická rozhodnutí jsou konzultována a probírána s majitelem firmy, od kterého naopak máme dostatek prostoru a volné ruce k jejich realizaci.

Co považujete za podstatnou vlastnost u člověka, který pro vás chce pracovat? Jak by měl vypadat váš ideální zaměstnanec a je něco, co lidem, když u vás začínají, vštěpujete?
Mám poměrně velké nároky na lidi ve svém bezprostředním okolí, ale zároveň jim velmi důvěřuji a považuji je za své přátele. Není to jen o pracovní morálce, ale také o určité chemii, která v týmu musí fungovat, o podobném vidění světa a touze na sobě pracovat. Rád pracuji s lidmi, kteří chtějí sobě i svému okolí dokázat, že můžeme být nejlepší. Nebaví mě pracovat s lidmi, kteří pořád hledají důvody, proč něco nejde. Když u nás někdo začíná, tak mu vždy kladu na srdce, že jeho úspěch je ovlivněn jen jeho schopnostmi a nasazením. Jsme česká firma s velmi rychlým rozhodováním, kde není moc prostor na politikaření a intriky. Kdo má chuť a snahu se prosadit, tak u nás dostane šanci. Zbytek je na něm.



GZ MEDIA



Jak práce na vrcholové pozici změnila váš život a vás osobně?
Ve firmě pracuji 15 let a nastoupil jsem v podstatě po škole. Prošel jsem ji od těch nejnižších pozic a jsem s ní velmi spjatý. Nemyslím si, že vrcholová manažerská funkce některak zásadně změnila můj život. Mám více zkušeností a snažím se více naslouchat než dělat rychlá rozhodnutí. Mám pocit, že na všechno mi zbývá méně času a hůře se hledá ta již jednou zmiňovaná životní rovnováha. Toto je však více spojené s tím, že nyní mám rodinu a děti, než s funkcí samotnou.

Co je podle vás podstatou úspěchu v byznyse? Máte nějaký recept nebo filozofii, kterou se vy osobně řídíte?
Dělat věci pořádně, nespokojit se s průměrností a nebýt líný. Hledat inspiraci ke zlepšení ve svém okolí, učit se od úspěšných a vyvarovat se opakování chyb svých i ostatních. Klíčovou součástí úspěchu je tým lidí, který máte okolo sebe, jejich motivace pracovat na společné věci, odhodlání a chuť dobýt svět.





Připravil Tomáš Chalupa, Reportáže z průmyslu



Reklamní blok

image

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY
Více informací zde







image

Informační systém pro správu energetickýc komodit.
Více informací zde

image

Největší stavební veletrh v České republice
Více informací zde