fbpx

Vážení čtenáři,

je jisté, že v průběhu dalších deseti let se ekonomika a průmysl výrazně promění. Imperativ snižování nákladů si vynutí další investice do vývoje a výzkumu, nepřetržité zavádění inovací i nových technologií do výroby a její automatizaci, digitalizaci a robotizaci. Zákazníci i veřejné mínění budou vyvíjet stále větší tlak na šetrná, úsporná a udržitelná řešení v oblasti průmyslové produkce i energetiky. Konkurenční prostředí se tak velmi citelně přiostří a obstojí v něm jen ty podnikatelské subjekty, které tento vývoj dokážou včas předvídat a budou schopny se rychle i účinně přizpůsobit.

  • Projekt e-Mobility je výsledkem spolupráce ŠKO-ENERGO, společnosti ŠKODA AUTO a města Mladá Boleslav, které se chce stát inteligentním městem (Smart City)
  • Veřejné dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO v Mladé Boleslavi jsou od 1. srpna 2020 zpoplatněny. Ceny se u jednotlivých typů stanic liší, v celorepublikovém měřítku jsou však velmi příznivé
  • ŠKO-ENERGO se podílí na budování infrastruktury dobíjecích stanic v rámci závodů ŠKODA AUTO a současně ve městě Mladá Boleslav
  • ŠKO-ENERGO: významná firma českého energetického průmyslu, založená 1. července 1995, slaví 25 let své existence

Česká společnost ADVACAM byla 20.července zařazena Inovačním radarem Evropské komise mezi klíčové inovátory a její Spektrometrická transmisní rentgenová kamera, použitá v projektu X-Mine, mezi klíčové inovace. Iniciativa Evropské komise, která se zaměřuje na vyhledávání vysoce potenciálních inovací podporovaných ze zdrojů Evropské unie, vyhodnotila kameru, jejíž obdobu dodává ADVACAM například i americké NASA, jako inovaci s velmi vysokým tržním potenciálem připravenou vstoupit na trh. Mezi klíčové inovace zařadila i zařízení, která v rámci X-Mine, kamery ADVACAMu používají: revoluční analyzátor hornin švédské společnosti Orexplore a inovativní třídící linku polské společnosti Comex. Projekt X-Mine, který vede finské Technické výzkumné středisko VTT, vznikl na podporu evropského těžebního průmyslu. Cílem projektu je vytvořit nové technologie pro nezávislejší, samostatnější, ale také ekologičtější těžební průmysl v Evropě. Projekt započal roku 2017, jeho konsorcium čítá 15 členů z různých evropských zemí, Evropská unie ho podpořila částkou 9,3 miliony Eur. Podle dosavadních výsledků projektu nové technologie snižují dopad na životní prostředí, mají menší spotřebu energie, menší emise či výrazně nižší spotřebu vody.

Taková stará a konzervativní škola v podobě Jaroslava Hanáka, prezidenta Svazu průmyslu a dopravy České republiky, může velice příjemně překvapit, a to v podobě konkrétního sdělení, že ekonomický růst a udržitelnost musí jít ruku v ruce. Velice náš těší, že pan prezident Hanák to takto vnímá! Děkujeme a tleskáme mu.

Doporučujeme

Získat parcelu pro developerský projekt trvá v průměru 11 měsíců

Praha 30.9.2020 - Téměř polovina dotázaných developerů má potíže s pořizováním parcel pro výstavbu (48 %). V průměru jim trvá získat vybranou parcelu 11 měsíců. Nejvíce atraktivní jsou dle dotázaných developerů parcely v blízkosti metra, nádraží nebo jiné dopravní cesty v rámci města. Více než třetina oslovených se účastní státních veřejných soutěží o pozemky, stavby či jiné objekty (36 %). Vyplývá to ze Studie developerských společností zpracované analytickou společností CEEC Research.

Babišova Deza: tikající ekologická bomba?!

Společnost DEZA, a.s., zpracovává surový benzol a vysokoteplotní černouhelný dehet, ze kterých vyrábí řadu základních aromatických sloučenin určených pro další chemické zpracování. Některé izolované látky, například naftalen a antracen, dále chemicky modifikuje, čímž získává širokou paletu výrobků. Firma je součástí koncernu Agrofert, který patří do svěřeneckého fondu premiéra Andreje Babiše. Chemička sídlí ve Valašském Meziříčí. Odpadní vody vypouští do řeky Bečvy. Do té se předminulý víkend dostal prudce jedovatý kyanid a způsobil největší ekologickou katastrofu podobného druhu za posledních deset let, V Bečvě zahynulo třicet tun ryb.