fbpx

Koronavirová krize nás znovu staví před otázku, zda je pozice České republiky mimo eurozónu výhodná, nebo není. V dobách prosperity se zdálo, že snad ano, respektive spíše nebyl vážný důvod se tímto problémem mimo politické debaty příliš zabývat. Nyní když naše měna padá, se však ukazují možnosti, které euro nabízí, ve zcela jiném světle.

Ekonomický šok, který vyvolala koronavirová pandemie, se plnou silou odráží také na chuti podnikatelů rozjíždět nový byznys. Do května letošního roku bylo založeno 11 178 nových firem, což je o 13 % méně než ve stejném období roku 2019. Nejhorší situace byla v dubnu a březnu, kdy meziročně vzniklo o 30 % resp. 24 % méně než vloni. Informace dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Praha 15.6.2020 – Lidé žijící v okolí budoucí stavby mají možnost podávat námitky proti výstavbě. Zajímali jsme se o to, nakolik občané této možnosti využívají a jaké jsou zkušenosti developerů v této oblasti. Devět z deseti dotázaných developerů uvedlo, že se s námitkami pravidelně setkává (88 %). Vyplývá to k Kvartální analýzy českého stavebnictví Q2/2020, zpracované analytickou společností CEEC Research.

Evropská zelená dohoda představená Evropskou komisí v prosinci 2019 má být hybnou silou rozvoje moderní ekonomiky bez prachu a kouře. Evropský parlament podpořil myšlenku útlumu fosilních paliv vyhlášením klimatické nouze a vyzval předsedkyni Evropské komise Ursulu von der Leyenovou, aby do Zelené dohody pro Evropu (European Green Deal) zahrnula i cíl snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů oproti úrovním z roku 1990 o 55 %. Přijďte debatovat o tom, zda a jak lze spojit oživení evropské ekonomiky zasažené pandemií koronaviru s Evropskou zelenou dohodou. Vedle dekarbonizační strategie otevřeme také témata týkající Zeleného plánu EU pro restart ekonomiky. 

Doporučujeme

GetFix spustil novou službu, firmám se postará o vozový park

Internetový vyhledávač autoservisů GetFix spustil novou službu zaměřenou na firemní zákazníky, kterým se kompletně postará o servisní správu jejich vozového parku. Systém za firmy zajistí pravidelný servis, výměny oleje, upozorní na konec platnosti STK nebo zařídí přezutí na zimní pneu.

První konference věnovaná marketingu a obchodu v B2B potvrdila zájem o téma mezi profesionály

V Praze se uskutečnila vůbec první B2B konference v České republice, která poukázala na důležitost spolupráce marketingu a obchodu. Vysokou úroveň celodenního programu, výběr řečníků a témat ocenilo více než 200 návštěvníků z řad specialistů, což potvrdilo, že zde konference s tímto zaměřením scházela.