fbpx

Podle průzkumu společnosti IDC z roku 2019 respondenti z českých výrobních společností z 80 procent uvedli, že do IT a digitálních technologií investují méně než pět procent svého ročního obratu. Naopak 55 procent respondentů ze západní Evropy konstatovalo, že investují mezi pěti až devíti procenty svého ročního obratu, přičemž méně než pět procent ročního obratu investuje okolo 33 procent respondentů. „Pokud si ještě do rovnice úspěšnosti dosadíme výše obratů a zisků západoevropských společností, bude se nám jejich náskok opravdu jen velmi těžko dohánět," říká v rozhovoru pro časopis Reportáže z průmyslu research director, head of IDC EMEA manufacturing insights Jan Burian.

„Investujete-li, je třeba investovat do budoucnosti, ne do minulosti. Do odvětví, která vás posunou. V současnosti modernizace znamená digitalizovat a dekarbonizovat ekonomiku. Většina členských států EU řeší, jak to udělat, zatímco Česko je pořád ještě myšlením zamrzlé v otázce, jestli máme něco dělat," říká předseda Evropské pirátské strany Mikuláš Peksa o plánu Next Generation EU, který nedávno představila předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová.

Se znovuotevřením tématu dostavby jaderných bloků u nás a možností zapojení českých firem do tendru se často skloňuje otázka, do jaké míry ještě Česká republika disponuje jaderným know-how. Společností, která nám v tomto směru dělá dobré jméno ve světě, je příbramský ZAT, dodavatel řídicích systémů pro energetiku a průmysl. O tom, jak je těžké uspět v konkurenci gigantů, jako jsou Siemens nebo Framatome, jsme hovořili s Ivem Tichým, členem představenstva společnosti ZAT.

V závodě společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách vyrobila automobilka loni v září svůj vůbec první sériový plug-in hybridní vůz, model ŠKODA SUPERB iV, a z tohoto důvodu investovala do modernizace výroby přibližně 12 milionů eur. I proto jsme o rozhovor požádali vedoucího závodu Miloše Halbicha. Kvasinský podnik se v posledních letech zařadil mezi nejmodernější provozy nejen v rámci české automobilky, kde se využívá řada inovací a technologií průmyslu 4.0. Chloubou je zde například mezinárodně oceněný projekt digitalizace výroby, nazvaný dProdukce. Ten využívá přímo na montážní lince dotykové obrazovky a prostřednictvím multimediálního obsahu provádí zaměstnance konkrétními pracovními postupy, což přispívá k rychlejší a kvalitnější výrobě.

Doporučujeme

GetFix spustil novou službu, firmám se postará o vozový park

Internetový vyhledávač autoservisů GetFix spustil novou službu zaměřenou na firemní zákazníky, kterým se kompletně postará o servisní správu jejich vozového parku. Systém za firmy zajistí pravidelný servis, výměny oleje, upozorní na konec platnosti STK nebo zařídí přezutí na zimní pneu.

První konference věnovaná marketingu a obchodu v B2B potvrdila zájem o téma mezi profesionály

V Praze se uskutečnila vůbec první B2B konference v České republice, která poukázala na důležitost spolupráce marketingu a obchodu. Vysokou úroveň celodenního programu, výběr řečníků a témat ocenilo více než 200 návštěvníků z řad specialistů, což potvrdilo, že zde konference s tímto zaměřením scházela.