fbpx

Hranice se opět otevřely, zákaz cestovat padl. Přesto by bylo lepší letos v létě zůstat doma a pomoct zase nakopnout českou ekonomiku. Můžeme mít různé názory na politiku, sport, vědu, kulturu atd., ale právě teď je doba, kdy je nutné táhnout jako národ za jeden provaz. Češi utratí v zahraničí 70 miliard korun ročně. Tyto peníze teď potřebujeme vydat u nás v tuzemsku, a podpořit tak živnostníky a naše podnikatele. Bez vás to nepůjde!

V praxi to s reálnou možností vyrazit na výlet do zahraničí není zatím nijak růžové. Skoro nikam nás nepustí. Z okolních států uvolnilo zákaz vstupu do země pro cizince pouze Rakousko – a i tam musí člověk na hranicích předložit lékařské potvrzení o negativním testu na covid-19, který nesmí být starší než čtyři dny, navíc ubytovací zařízení tu nefungují.

O dovolené u moře se zatím dá v tuto chvíli jen snít. Už se sice přemýšlí o „koridoru" přes Slovensko, Rakousko a Slovinsko, kterým by se čeští turisté dostávali do Chorvatska, ve skutečnosti je ale možnost letní dovolené v Chorvatsku letos stále s velkým otazníkem. Vše záleží na tom, jak se bude vyvíjet epidemiologická situace. A je i otázka, zda je o co stát – i v případě, že bude podobné cestování k moři umožněno, velmi pravděpodobně bude pobyt spojen s řadou omezení a procedur spojených se snahou zabránit dalšímu šíření nákazy covid-19, jako je nápad z Itálie na plastovo-hliníkové budky povinné pro všechny, kdo chtějí ležet na pláži.

Nejen proto bude nejlepší letos v létě zůstat doma. Češi utratí každý rok v zahraničí 70 miliard korun. Pokud zůstanou doma a vydají se o dovolené poznávat krásy naší vlasti nebo třeba jen relaxovat někde u vody, vynaloží tyto peníze ve prospěch českých podnikatelů a živnostníků, čímž pomohou znovu nakopnout k růstu momentálně těžce zkoušenou českou ekonomiku. A to potřebujeme všichni.

Připravil Marek Rottenborn





Diskuze

Doporučujeme

I v krizi jsme rostli, ale musíme se z ní poučit

Výrobce zahradních traktorů Seco Industries, s.r.o., se loňskou koronakrizí probil se ctí, a dokonce posílil své pozice na trhu. Přesto současná situace není růžová a podmínky pro byznys jsou složité. Společnost však nemá ruce v klíně a už nyní probíhá strategické plánování na další roky. „Musíme se z krize poučit,“ říká ředitel strojírenské divize společnosti Ing. Aleš Housa.

ASTOS investuje do digitálního marketingu

Podle generálního ředitele společnosti ASTOS Machinery a.s. Michaela Ondraschka přecházíme z postindustriální doby do časů digitálních a v jistém smyslu nás tam covid-19 ještě postrčil. „Kdo se nepřizpůsobí, tomu ujede vlak. Restriktivní opatření znemožnila konání veletrhů a já osobně nevěřím, že se tato praxe obnoví. Tyto akce už svůj význam ztratily, protože v době pandemie se všechny prezentace a navazování obchodních kontaktů přesunuly na internet. Naše firma investuje tři až pět procent do marketingu, ovšem na síti. Digitální marketing, to je téma, na které se chceme soustředit a maximálně je rozvinout,“ říká mimo jiné Ondraschek (viz foto) v následujícím rozhovoru.