TokozPo několika měsících jsme opět požádali o rozhovor obchodního ředitele firmy TOKOZ a.s. Petra Neuvirta. Nejen proto, že o zámcích a bezpečnostních systémech, které ve Žďáru nad Sázavou vyrábějí, umí hezky vyprávět, ale také proto, že ve firmě mají jednu horkou novinku, která významně rozšiřuje jejich pole působnosti.


Váš nový zabezpečovací mechanismus VANLOCK bude chránit vozový park francouzské divize americké společnosti Fedex. O jak specifický systém jde a jak funguje?

TOKOZ VANLOCK je dalším výrobkem, který rozšiřuje unikátní rodinu produktů značky TOKOZ, které lze prostřednictvím jednoho zamykacího systému zahrnout do systému hlavního a generálního klíče či do systému na jeden klíč. Specifikum produktu spočívá v tom, že vstupujeme na trh bezpečnostního certifikovaného autopříslušenství, včetně homologace Dekra. To je pro společnost TOKOZ nová zkušenost a v tomto směru jsme v českých luzích a hájích unikátní.

Výrobek je praktický nejen použitím na zadní či boční dveře dodávkových vozidel, pick-upů ,ale především užitím standardní cylindrické vložky (půlvložky) v univerzálním europrofilu. To z něj činí velmi lehce začlenitelný produkt do již existujících klíčových systémů u zákazníků, ve firmách či u živnostníků. Ještě v letošním roce, nebo v úvodu toho příštího přijdeme s provedením, které využije naši novou mechatronickou vložku TOKOZ ePRO. Zjednodušeně lze říci, že pak bude možné řídit elektronicky přístupová oprávnění do této cylindrické vložky, nebo zjistit, co se v čase se zámkem VANLOCK dělo klepnutím do klávesnice počítače nebo případně telefonu. Užitným efektem produktu jako takového je ochrana zboží či majetku na ložné ploše vozidla, které má mnohdy větší hodnotu než vozidlo samé, a řidiči či přepravní společnost za něj ručí. VANLOCK se hodí do každého počasí, včetně náročných klimatických podmínek. A v neposlední řadě jde o doplnění samotných bezpečnostních prvků vozidla jako takových. Co si budeme nalhávat, většina z nás dobře ví, jak rychle se zloději, zlodějíčci, ale i organizované gangy učí překonávat autozámky a mnohdy jsou možná i v předstihu před výrobci těchto autozámků.

Tokoz

Jak jste se dostali ke spolupráci se společností Fedex? Čím jste ji přesvědčili, že váš bezpečnostní systém je ten pravý?
Celé to začalo představením produktu našim francouzským kolegům, kteří značku TOKOZ ve Francii zastupují. Hybným momentem byla právě myšlenka, jak ochránit značný majetek dennodenně přepravovaný mnoha vozidly přepravní společnosti, kde je mimochodem i větší faktor fluktuace řidičů a personálu. Kolegové z Francie cestičku po mnoha jednáních prošlapali, dobře jsme proškolili, vzorově namontovali a obchod byl na světě. Zní to jednoduše, ale…. Neumím říci, kdy přesně začalo to přesvědčení, na které se ptáte. Je třeba říci, že svoji významnou roli v úspěchu, kromě osobního přístupu k celé záležitosti a kvalitní práce našeho francouzského partnera, sehrála univerzálnost produktu, odolnost v počasí, příjemný design, rozumné rozměry, jednoduchost montáže a i fortelnost produktu na první sáhnutí. Pokud to doplníte o naše unikátní zamykací systémy TOKOZ PRO či TOKOZ TECH, které používáme v cylindrických vložkách, dostáváte velmi odolný a certifikovaný produkt za slušné peníze.

Kdy se VANLOCK pro dodávky dostane na trh? A v jaké cenové hladině se bude pohybovat?
Výrobek jsme uvedli na trh v úvodu roku 2018. Paradoxně daleko snazší start byl v exportních destinacích, kde tento systém či druh zamykání je dost intenzivně vyžadován. Do ČR a SR tato vlna potřeby zatím ještě nedorazila. „U nás“ je tuto potřebu vysvětlit a tím i trochu vytvořit. Je až s podivem, jak česko-slovenské firmy či živnostníci k této problematice přistupují vlažně až naivně, jako by problém s krádežemi tohoto typu u nás neexistoval. Opak je pravdou. Mnohdy bohužel funguje krátkozrakost ve snaze ušetřit „pár korun“ na úkor možného rizika. Posuďte sami, jak si stojí investice kolem 2 700 korun oproti majetku za statisíce či miliony, které se danými vozy denně rozvezou. Produkt již najdete i v e-shopu společnosti TOKOZ a to, jak se mu daří na trhu, můžete průběžně sledovat i na facebookovém profilu firmy.

Co se zakázkové výroby týče, jaké produkty (a pro které zákazníky) dále ještě vyrábíte? Jedním z vašich největších zákazníků je prý i společnost IKEA…
Máte správné informace. Zakázková výroba pro automobilový, okenní či nábytkářský průmysl je vzhledem ke globálnímu užití produktů majoritním objemem výroby firmy TOKOZ. IKEA, ať přímo, nebo v podobě, kdy jsme subdodavatel, je pro nás významný zákazník. Jsme oprávněně hrdí, že dokážeme splnit snad jedny z nejtěžších auditovaných požadavků na výrobky a kvalitu na světě.

Máte prý ve výrobních halách nové přírůstky v podobě robotů a další se chystáte dokoupit. Kde všude u vás nastupuje automatizace?
Automatizace výroby a principy Lean managementu úspěšně aplikuje i společnost TOKOZ. Rychlost aplikace podporuje i nedostatek kvalitních zaměstnanců či tlak na optimalizaci nákladů firmy. První roboty jsme nasadili jako manipulační roboty na slévárnách, tedy tam, kde to prostředí i z lidského pohledu je, řekněme, náročné. Máme svařovacího robota. Nově jsme instalovali robota na broušení odlitků, což do nedávna byla složitá lidská činnost a hlavně poměrně fyzicky náročná a nutno říci, že ze strany zaměstnanců ne úplně vyhledávaná. Pokud dobře počítám, tak robotizovaných pracovišť máme nyní sedm a rozhodně to není konečná.

Reklamní blok

image


Více informací zde

image


Více informací zde