SMP

Nová zakázka v součtu představuje export v řádu miliard korun, navíc produkci s vysokou mírou přidané hodnoty. Pro jihlavskou firmu znamená skokový nárůst výroby a tržeb.






Jihlavský MOTORPAL uspěl se svým mechanickým vstřikováním pro dieselové motory nákladních automobilů v Indii. Tamnímu významnému výrobci nákladních automobilů a autobusů  Ashok Leyland dodá v průběhu příštích několika let (uzavřený kontrakt je dlouhodobý) desetitisíce kusů svého vstřikovacího systému VERMi v součtu za několik miliard korun. Na indický trh MOTORPAL již dlouhodobě dodává (v menších objemech) své vstřikovací systémy převážně pro generátory či průmyslové motory.     

Nový kontrakt vstoupil v platnost v srpnu, kdy byla v náročných indických podmínkách úspěšně dokončena homologace nového motoru, pojmenovaného „Innoline" - s mechanickým vstřikováním  (v kombinaci s elektronickým řízením) z produkce MOTORPALU. „Zúročili jsme více než dva roky tvrdé práce od vývoje, odzkoušení až po produkci prvních zkušebních kusů. Nyní zahajujeme sériovou výrobu. Indický partner náš systém VERMi využije nejprve na motorech pro nákladní automobily s nosností do 30 tun a potom i v dalších výkonových řadách svých motorů," uvedl předseda představenstva a generální ředitel MOTORPAL, a. s., Radim Valas.     

MOTORPAL se tak díky indické zakázce po letech opět vrací do segmentu nákladních automobilů. Také pro předního indického výrobce nákladních automobilů, autobusů či motorů - společnost Ashok Leyland - znamená homologace významný milník. Čerstvě homologovaný motor totiž splňuje nejpřísnější emisní limity aktuálně platné indické normy Bharat Stage IV. Význam celého projektu pak zvýrazňuje i fakt, že jeho dokončení oznámil Ashok Leyland právě dne 15. srpna u příležitosti státního svátku vyhlášení nezávislosti Indické republiky.

Jihlavská společnost vsadila v Indii už pod svým novým majitelem (prostřednictvím společnosti MOTO CAPITAL ji od roku 2017 vlastní český investor Grzegorz Hóta) na zpřísnění místních ekologických norem pro automobilový průmysl. Její vývojáři přišli s inovativním řešením, když mechanický systém vstřikování zkombinovali s elektronickým řízením (je v tomto případě alternativou oproti více preferované common-rail technologii). „Mechanika" je osvědčené a robustní řešení, které výborně vyhovuje některým specifickým podmínkám (např. proměnlivé kvalitě paliva, náročnému klimatu a provozním podmínkám) a umožňuje i levnější servis.

SMP


Miliardová zakázka pro MOTORPAL znamená mj. i nároky na další zvýšení počtu zaměstnanců. „Momentálně u nás pracuje 1 100 lidí a nově jich budeme potřebovat především v kvalifikovaných dělnických profesích minimálně o 100 více. Jsme si vědomi, že lidé chybí všude, ale my sázíme mimo jiné i na místní patriotismus, tradici stále české firmy i možnost podílet se na důležitých projektech pro koncové zákazníky. Uvažujeme i o outsourcingu části naší výroby," řekl Radim Valas.

Nový kontrakt v Indii se výrazně, především pak v dalších letech, projeví na hospodaření firmy. „Letos by se na tržbách měla indická zakázka projevit v řádu desítek milionů korun, v letech dalších to bude násobně více. Nás jako management těší, že jsme i bez ní dokázali díky provedeným opatřením jak stabilizovat tržby, tak i zvyšovat provozní zisk," dodal Radim Valas. MOTORPAL, a. s., v prvním pololetí letošního roku vykázal provozní zisk EBITDA na úrovni 24 milionů korun při celkových výkonech přes půl miliardy korun. Odhad celého roku 2018 pak počítá s tržbami cca 960 milionů korun.

MOTORPAL, a. s., patří k významným světovým výrobcům vstřikovacích systémů pro dieselové motory. Klíčovými produkty firmy jsou vstřikovací čerpadla, vstřikovače, vstřikovací trysky pro vznětové motory a také přesné díly pro automobilový průmysl. Mezi nejvýznamnější zákazníky patří v tuzemsku Zetor, v zahraničí pak německý Deutz, běloruský MMZ a nově též indický Ashok Leyland. Společnost MOTORPAL tvoří výrobní závody v Jihlavě, Jemnici a Batelově. Tradiční česká firma si v roce 2016 připomněla 70 let od zahájení výroby (1946). 


MOTORPAL, a. s.




Reklamní blok

image


Více informací zde

image


Více informací zde

image


Více informací zde