fbpx

Roušek bude nedostatek anebo se budou muset draze dovážet ze zahraničí. Aby se této předpovědi zabránilo, stovky českých firem si vzájemně pomáhají a nabízejí pomoc v té oblasti, které rozumí nejlépe.

Praha, Česká republika, 29. dubna 2020 – I když dochází k postupnému uvolňování podnikatelského života, je jasné, že návrat k životu před koronavirovou pandemií bude dlouhý, ne-li nemožný. Například nošení roušek se nejspíše protáhne na mnoho měsíců a poptávka po tomto zboží proto logicky poroste.

„Rozšiřujeme aktivity i do sektoru zdravotnictví. Aktivně oslovujeme firmy a instituce z oblastí zdravotnictví, biotechnologií a výroby pomůcek a zařízení. Cítíme, že právě možnosti digitalizace jim může pomoci uspokojit vysokou poptávku například po rouškách, kterou nyní nedokážou uspokojit," vysvětluje Petr Kubíček ze společnosti B2A.

Cíl českých firem? Výrazně znásobit domácí produkci roušek

Desítky českých firem se před několika týdny spojilo a vytvořilo iniciativu pomáháme 2020, jejímž cílem je rapidně navýšit lokální výrobu roušek a respirátorů a stát se tak v této oblasti plně soběstačnými (tedy nezávislými na zahraničí).

„Začali jsme organizovat každodenní konference, na kterých jsme propojovali firmy různých oborů a zaměření s jedním jediným cílem – pomoci výrobcům znásobit produkci. V té době jsme nevěděli, co se ukáže jako nejvíce užitečné. Postupně jsme identifikovali několik oblastí, ve kterých bylo třeba pomoci: materiál, technologie, lidé, procesy, finance," informuje Alžběta Nejedlá, projektová manažerka iniciativy Pomáháme 2020

Od gumiček přes technologie po finance

Zatímco zpočátku požadovali výrobci pomoc zejména v oblasti materiálu – nebyly k dispozici potřebné látky nebo například gumičky, během dalších týdnů byly tyto požadavky nahrazeny otázkami technologickými, procesními a v poslední fázi zejména finančními – zda jim stát bude garantovat potřebné objednávky, aby mohli začít investovat do rozvoje a vývoje, jako je nákup nových linek či inovativních digitalizačních řešení.

„Vzhledem k vysoké nákladnosti takových investic, jako je třeba modernizace či nákup výrobních linek, by výrobci uvítali, kdyby stát definoval množství respirátorů a roušek, které bude v budoucnu potřebovat. A my se právě tuto nabídku a poptávku a spolupráci mezi státem a firmami snažíme efektivně propojit," vysvětluje Nejedlá.

Zrychlit výrobu bez moderních technologií nepůjde

Jedním z mnoha případů vzájemné pomoci mezi jednotlivými českými firmami jsou právě moderní technologie. Výrobci roušek i dalších ochranných pomůcek si uvědomují, že bez digitalizace a procesní optimalizace to nepůjde a hledají na tuto problematiku experty, kteří jim tyto procesy pomůžou vyladit.

„Jde o to, aby výrobci dokázali zvyšovat efektivitu a zároveň zjednodušovat všechny procesy, ať již se týkají či netýkají přímo výroby roušek. Většina z nich má výrazně více zakázek, případně nyní hledají další příležitosti ve výrobě v současnosti nedostatkového zboží. My například aktuálně jednáme s konkrétní společností, která brzy spustí výrobu roušek. Momentálně řeší strojní vybavení a jejich obsluhu. A v tom je právě naše expertiza přínosná," dodává Kubíček.

Diskuze

Doporučujeme

GetFix spustil novou službu, firmám se postará o vozový park

Internetový vyhledávač autoservisů GetFix spustil novou službu zaměřenou na firemní zákazníky, kterým se kompletně postará o servisní správu jejich vozového parku. Systém za firmy zajistí pravidelný servis, výměny oleje, upozorní na konec platnosti STK nebo zařídí přezutí na zimní pneu.

První konference věnovaná marketingu a obchodu v B2B potvrdila zájem o téma mezi profesionály

V Praze se uskutečnila vůbec první B2B konference v České republice, která poukázala na důležitost spolupráce marketingu a obchodu. Vysokou úroveň celodenního programu, výběr řečníků a témat ocenilo více než 200 návštěvníků z řad specialistů, což potvrdilo, že zde konference s tímto zaměřením scházela.