Inzerce

Nové rypadlo Doosan nabízí nejlepší výkon ve třídě 80 tun

20. července 2020
Nové rypadlo Doosan nabízí nejlepší výkon ve třídě 80 tun

Doosan uvedl na trh nové 80tunové pásové rypadlo DX800LC-7 splňující požadavky Stage V. Jedná se o největší model rypadla, který kdy společnost vyrobila. Zároveň s uvedením na trh oznámila společnost Doosan prodej prvního modelu v Evropě, a to zákazníkovi ve Finsku.

Model DX800LC-7 je poháněn nejvýkonnějším motorem ve třídě 80 tun a má také nejvyšší hydraulický průtok u této velikosti stroje, což zajišťuje nejlepší výkon v dané třídě, s vyšší produktivitou, nižší spotřebou paliva a plynulejším ovládáním.

Stejně jako u všech ostatních rypadel Doosan byla velká pozornost věnována pohodlí a bezpečnosti obsluhy. Model DX800LC-7 má velmi prostornou kabinu obsluhy, vybavenou ergonomickými ovládacími prvky a přístrojovým vybavením. Zvláštní pozornost byla věnována snížení hluku na minimum.

Všechny komponenty stroje byly navrženy, vyrobeny a testovány s cílem zajistit jejich maximální odolnost. Vícestupňové filtry a funkce, jako jsou ochranné kryty pásů a ochranné kryty válců pro výložník a rameno, systém automatického mazání a články pásů jsou navrženy tak, aby poskytovaly vynikající spolehlivost a dlouhou životnost. Údržba modelu DX800LC-7 je snadná, což dále snižuje prostoje na minimum.   

Nejvýkonnější motor Stage V ve své třídě

Rypadlo DX800LC-7 je poháněno novou verzí osvědčeného dieselového motoru Perkins 2506J splňujícího požadavky Stage V a poskytujícího vysoký výkon 403 kW (548 k), což je více než u jakéhokoli jiného stroje této třídy. Motor splňuje emisní předpisy Stage V využitím technologií následného zpracování, recirkulace výfukových plynů, selektivní katalytické redukce, dieselového oxidačního katalyzátoru a dieselového filtru pevných částic (DPF).

DPF se automaticky regeneruje každých 25 hodin a provozuschopnost rypadla během této regenerační fáze není nijak dotčena. Obsluha může zkontrolovat stav DPF prostřednictvím přístrojového panelu v kabině.

Nejvyšší hydraulický průtok ve třídě 80 tun

Vysoký výkon motoru je kombinován s hydraulickým systémem Virtual Bleed Off (VBO) (D‑ECOPOWER+), který poskytuje nejlepší hydraulický průtok v dané třídě 1008 l/min a vysoký systémový tlak 343 bar, což dohromady přispívá k nejlepšímu výkonu v segmentu 80tunových strojů.

Technologie D-ECOPOWER+ od společnosti Doosan využívá elektronické tlakem řízené čerpadlo v hydraulickém systému s uzavřeným středem k optimalizaci produktivity a spotřeby paliva, v závislosti na zvoleném režimu. Hlavní regulační ventil s uzavřeným středem minimalizuje tlakové ztráty, zatímco elektrické tlakem řízené čerpadlo účinněji řídí a optimalizuje výkon motoru.

Software je využíván k elektronické reprodukci všech výhod hydraulického systému s otevřeným středem s velmi malými ztrátami energie. Hydraulický systém a výkon motoru jsou plně optimalizovány a synchronizovány, což dále snižuje ztráty.

Vylepšená zpětná vazba obsluze prostřednictvím joysticku ve výsledku zajišťuje lepší ovládání stroje. Zrychlení a zpomalení funkcí pracovní skupiny rypadla je plynulejší, což obsluze umožňuje provádět opakované otáčivé a výkopové pohyby efektivněji.

Výběr režimů výložníku a otáčení

Pro zajištění optimálního provozu při práci s rypadlem DX800LC-7 může obsluha přepínat mezi dvěma režimy – Výložník nebo Otáčení – upřednostňováním pohybů výložníku nebo otáčení, a má tak možnost co nejlépe přizpůsobit používání stroje aplikaci, která právě probíhá.

Rychlejší pracovní rychlosti jsou u modelu DX800LC-7 zajištěny systémem regenerace výložníku v dolní poloze se 2 cívkami, což zároveň snižuje spotřebu paliva. Hydraulický systém se 2 cívkami pro válec lžíce také zvyšuje hydraulický průtok a pracovní rychlost lžíce, a to opět vede ke snížení spotřeby paliva. Model DX800LC-7 také standardně obsahuje uzamykatelný ventil výložníku/ramena válce (ventil proti přetržení hadice), který zvyšuje bezpečnost a zabraňuje nehodám způsobeným prasknutím hydraulické hadice na pracovišti.

Zvýšené pohodlí a ovladatelnost

Kabina u modelu DX800LC-7 kromě toho, že vyniká prostorností a ergonomií, je navržena tak, aby výrazně zlepšila pohodlí obsluhy a snadnost ovládání. Je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích. Klíčové novinky v kabině zahrnují:

  • Nový 8palcový dotykový barevný LCD panel, který poskytuje více informací prostřednictvím o 30 % větší obrazovky
  • Stereo systém integrovaný v přístrojové desce (s Bluetooth funkcí streamování)
  • Systém bezklíčkového startování
  • Vylepšený interiér kabiny, včetně:

            - Vylepšený výkon klimatizace/odmrazování

            - Vyhřívání sedadla (2stupňové)

            - Kamery 360o

  • Sada plných LED světel
  • Boční ochrana nebo lávky
  • Vzduchový kompresor a vzduchová pistole pro čištění kabiny (volitelně)

Standardem je kompletní sada kamer sestávající z přední kamery, dvou postranních kamer a zadní kamery. Displej kamery je oddělen od panelu měřidel, zajišťuje úplný výhled kolem rypadla a umožňuje obsluze pozorovat oblast v okolí stroje seshora. Toto je standardně kombinováno se systémem AVM (sledování výhledu okolo). Pracovní lampy LED jsou u modelu DX800LC-7 také standardním vybavením a poskytují až o 75 % lepší osvětlení pracovního prostoru kolem rypadla. Zajišťují tak zlepšení produktivity práce za soumraku a v noci a pomáhají předcházet nehodám na pracovišti.

Na novém modelu DX800LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT od společnosti Doosan. Systém DoosanCONNECT nabízí webové řešení pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby.

Pohodlná údržba

Systém chlazení u modelu DX800LC-7 nabízí větší chladicí kapacitu se sníženou rychlostí ventilátoru a potřebou výkonu pro chladicí ventilátor. Standardně je instalován reverzibilní chladicí ventilátor, který lze použít v opačném směru k vyfukování prachu z chladiče, což šetří čas a úsilí při údržbě a zajišťuje, že model DX800LC-7 je ideální volbou pro práci v náročných aplikacích.

Model DX800LC-7 kromě toho, že v rámci své třídy přináší špičkový výkon, je také navržen pro maximální provozuschopnost na pracovišti díky osvědčeným, vysoce kvalitním a odolným komponentám, jako jsou systém Bosch Rexroth MCV a systém hlavního čerpadla, otáčecí zařízení Doosan Mottrol a velmi robustní podvozek Berco.

Novinka je vybaven inovovanou přední částí odolávající vysokému zatížení s celkem pěti různými možnými kombinacemi přední části (6,6 m krátký a 7,7 m dlouhý výložník). Konstrukce protizávaží byla změněna tak, aby pojmula i horizontální montážní systém u modelu DX800LC-7, který lze snadno sestavit či rozebrat a má vyšší odolnost.

Rypadlo DX800LC-7 standardně obsahuje také ETP (elektrické čerpadlo pro přenos paliva). Díky ETP může obsluha jednoduše stisknout spínač a zahájit doplňování paliva stroje, což šetří čas a úsilí při údržbě. Šířka lávek na modelu DX800LC-7 byla také zvětšena o 20 % na 520 mm, což poskytuje více prostoru pro údržbu a pomáhá předcházet nehodám.

Aplikace s vysokým zatížením

Model DX800LC-7 je primárně určen k tomu, aby sloužil zákazníkům při aplikacích těžby a dobývání nerostných surovin, odstraňování skrývky a nakládání velkého množství materiálu na kloubové sklápěče (dampry) nebo nákladní vozidla s pevným rámem. Model DX800LC-7 lze také provozovat v rámci velkých projektů staveb a budování infrastruktury, zejména tam, kde je třeba přemisťovat značné množství materiálu.

Včetně tohoto rozšíření své řady rypadel nyní společnost Doosan nabízí stroje od 1 do 80 tun s cílem vyhovět široké škále potřeb a aplikací zákazníků v oblastech stavebnictví, těžby, pronájmu, terénních úprav, zpracování odpadu, recyklace a lesnictví.

Stručné specifikace pro rypadlo Doosan DX800LC-7

  • Provozní hmotnost: 79,5 tuny
  • Objem lžíce: 4,6 m3
  • Hloubka hloubení s výložníkem 7,7 m a ramenem 2,9 m: 7725 mm
  • Dosah hloubení: 12672 mm
  • Výška hloubení: 11910 mm
  • Celková šířka (s deskami pásu 600 mm): rozšířená 4000 mm
  • Výška: 4690 mm
  • Celková délka v poloze pojezdu: 13370 mm
  • Poloměr otáčení zadní části: 4010 mm
  • Rypná síla na lžíci (ISO): 37,6 tuny
  • Rypná síla na rameni (ISO): 33,5 tuny
  • Pojezdová rychlost: nízký rozsah – 2,9 km/h

                                             vysoký rozsah – 4,8 km/h 

  • Motor (čistý SAE J1995): 6válcový Perkins 2506J Stage V,

                                                     403 kW (548 k) při 1800 ot./min   

Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.

Ostatní