Inzerce

Když je táta vzorem a inspirací

4. března 2024
Když je táta vzorem a inspirací

Foto: CORMET, s.r.o.

Jaroslav Lemoch starší vybudoval malou zámečnickou dílnu v Dřínově u Slaného prakticky z nuly. Jeho syn Jaroslav mu chodil pomáhat a „koukat se tátovi pod ruce a učit se řídit firmu“. V roce 2010 si pak založil vlastní společnost – CORMET, s.r.o. – a role se otočily. V ní byl pro Lemocha juniora tatínek pomocníkem a rádcem.

Cormet pod vedením obou Jaroslavů Lemochů úspěšně rostl, takže dnes je to společnost s již téměř 60 pracovníky a tržbami 200 milionů korun. Manažerský tým Cormetu doplnil nedávno kamarád obou pánů, zkušený obchodník a bankéř Martin Volf. Tento tandem teď začíná psát novou kapitolu firmy Cormet – společně úspěšně rozšiřují portfolio nabízených služeb a řeší investice do nejnovějších technologií, zejména pak s prémiovou značkou Trumpf, jejíž TruLaser Center 7030 označují za revoluci ve 2D řezání laserem. Jde o plně automatický stroj, který se do značné míry sám stará o výrobu. Nabízí maximálně efektivní, automatizované a synchronní procesy od programování až po třídění a stohování obrobků.

„TruLaser Center 7030 funguje skoro stejně jednoduše jako tiskárna v kanceláři. Odešlete-li dokument s odpovídajícími údaji k zakázce, tzn. tvar, počty kusů, typy mate­riálů a tloušťky plechu, vyjdou ze stroje hotové díly vytříděné a vyskládané dle specifikace zakázky. Programování se provádí v jednom kroku a do značné míry automaticky, přičemž programátor může každý návrh interaktivně přizpůsobit. Důsledná je orientace na budoucnost. Stroj TruLaser Center 7030 je schopný pracovat po dlouhou dobu samostatně a bez zásahu obsluhy. Tato skutečnost plus vybavení všemi potřebnými rozhraními a funkcemi z něj činí ideální stroj pro průmysl 4.0. V rámci projektu průmyslu 4.0 jsme na něj získali dotaci,“ uvádí Jaroslav Lemoch ml.

Tento stroj byl umístěn v nové výrobní hale, aby později mohl být integrován do plně automatizovaného skladu Stopa a skvěle zapadl do strategie rodinné firmy. Cormet je první v ČR a druhý v Evropě, kdo tento stroj vlastní a provozuje. Strategií společnosti totiž je být technologicky vždy první a dělat věci, které nikdo neumí a nenabízí.

A jak tedy budou vypadat další kapitoly příběhu Cormetu? Firma se se chce nadále odlišovat od konkurence zabývající se kovovýrobou svou odbytovou strategií. Od samého počátku prodává svoje výrobky napřímo, aby si zachovala osobní přístup ke každému klientovi. Vedení Cormetu si uvědomuje, že kdo chvíli stál, již stojí opodál, a proto jde s dobou, jedním z příkladů je spuštění vlastního e-shopu, kde si každý z pohodlí domova zadá doslova cokoliv. Jaroslav Lemoch starší může časem odejít na zasloužený odpočinek s vědomím, že o Cormet bude vždy manažersky dobře postaráno a že jeho myšlenky a vize nezapadnou do prachu dějin.

 

 

Ostatní