fbpx

LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ s.r.o. patří do skupiny Liebherr, která je jedním z největších světových výrobců stavebních strojů. V Česku se společnost specializuje na prodej, pronájem a autorizovaný servis stavebních strojů a věžových jeřábů. Stroje z portfolia společnosti nechybí při mnoha významných stavbách například železničních koridorů či stanic pražského metra.

Mobilní jeřáb Liebherr 42 KR.1 odvádí velký kus práce při výstavbě dvacetikilometrového úseku IV. železničního koridoru Sudoměřice u Tábora – Votice, nacházejícího se na trase Praha – České Budějovice. Zvláštností tohoto „skládacího“ jeřábu, který má v nejvyšším postavení výšku háku 28 metrů, je jeho pásový podvozek. Díky němu, pokud to podmínky stavby umožňují, se jeřáb může pohybovat po staveništi po vlastní ose a nevyžaduje složitou přepravu v demontovaném stavu na podvale nákladního vozidla.

Unikátní jeřáb zakoupil zhotovitel stavby, společnost OHL ŽS, a.s. Firma Liebherr – Stavební stroje CZ prodala v Česku tento jeřáb vůbec poprvé, což vedení společnosti považuje za velký úspěch. Přitom v západní Evropě se tato technologie využívá již zcela běžně. „Tou největší výhodou je, že pokud je rovný terén, dokážeme jeřáb díky integrovanému podvozku sami pomocí dálkového ovládání přemístit mezi jednotlivými stanovišti bez toho, že bychom jej museli nějak demontovat,“ zhodnotil výhody jeřábu ředitel divize dopravních staveb společnosti OHL ŽS Petr Zbraněk.

Společnost také dodává tunelovou techniku pro výstavbu pražského metra. Na nové trase metra D v úseku nových stanic Pankrác–Olbrachtova ve směru na nádraží Krč pracuje mimo jiné věžový jeřáb Liebherr 500HC 40. V současné době nejsilnější věžový jeřáb Liebherr nasazený na území Česka si pronajal zhotovitel stavby – společnost HOCHTIEF CZ a. s. Jeřáb je usazen na základových kotvách s výškou háku 26 metrů a délkou vyložení 38,8 metru. Nosnost jeřábu při maximálním vyložení je 15,2 tuny, jeho maximální nosnost je 40 tun. Společnost Liebherr – Stavební stroje CZ na stavbu metra D dodala také tunelové rypadlo Liebherr R 924 Compact Tunel, které je speciálně vyvinuto na ražbu tunelů. Jeho nejzajímavější vlastností je možnost přetočit výložník vpravo a vlevo o 45 stupňů, což umožňuje kopat celý profil tunelu o průměru do osmi metrů. Váha stroje se pohybuje kolem 34 tun.

Toto spojení rypadla a věžového jeřábu není náhoda. Jelikož jediný přístup do podzemí je prostřednictvím vertikální šachty, byl věžový jeřáb dimenzován na hmotnost potřebného vybavení, které je nutno spustit dolů a opět vytáhnout na povrch včetně potřebného materiálu a vytěžené rubaniny. K těmto dvěma strojům přibyl letos v březnu ještě kolový nakladač Liebherr L 550 X-Power Tunel, což je první stroj Liebherr generace X-Power v tunelovém provedení, který byl do Česka dodán. Je speciálně navržen pro podzemní práce se zaměřením na maximální ochranu strojníka.

Diskuze

Doporučujeme

Huhtamaki je globální firma vyrábějící obaly na bázi vlákniny pro čerstvé potraviny a nápoje.

„Opcenter Scheduling nám pomohl zkrátit plánovací čas, zoptimalizovat řazení zakázek do výroby a plnit včasně požadavky zákazníka. Zlepšili jsme také využitelnost strojů“

Peter Kristofčák hlavní plánovač, Huhtamaki Česká republika

1,2 bilionu korun, které svět ještě neviděl

Podle ministerstva financí vláda na jaře slibovala v souvislosti s koronavirovou krizí pomoc ekonomice ve výši bezmála jednoho a čtvrt bilionu korun. Ve skutečnosti stát podpořil české hospodářství pouze necelou pětinou ze slibované částky. Přitom podnikatelé i v době krize odvedli do státní pokladny daně, které v podstatě o 111 miliard převýšily odhad příjmů rezortu financí. Na záruky bankovních úvěrů firmy využily jen 64,2 miliardy z 500 miliard nabízených státem. Přes všechny spasitelské proklamace vláda nebyla schopná ekonomiku podpořit ani z 20 procent. Ne, že nechtěla, jednoduše to při svém chaotickém a improvizačním stylu řízení země nedokázala.