fbpx

Slovenská technická univerzita v Bratislave ako výskumná univerzita kladie dôraz na oblasti praktického využitia nových poznatkov a transfer technológií. O niekoľkých aktuálnych témach, ktoré na STU riešia, sme sa porozprávali s prorektorkou pre propagáciu a zahraničie Ľubicou Vitkovou.

Stavební firma SMS a.s., člen skupiny Vinci Construction CS, má na Slovensku dlouholetou tradici ve výstavbě a rekonstrukcích mostů. Nejen na to, jak se společnost vyrovnává se současným dramatickým nárůstem cen, jsme se zeptali ředitele společnosti Dalibora Novotného v rozhovoru pro Reportáže z průmyslu. „Momentálna situácia je veľmi komplikovaná, jednáme s každým investorom na každej stavbe o možnej kompenzácii za straty, ktoré vznikajú prudkým rastom cien stavebných materiálov,“ přibližuje současnou situaci Dalibor Novotný.

Společnost LINAPLAST s.r.o. se sídlem v Kralicích na Hané je česká firma, která se zabývá zpracováním plastů. Mezi její zákazníky patří významné automobilové společnosti. V současné době se tato firma orientuje také na výrobu s vysokou přidanou hodnotou, jako je automatizace a robotizace. O pravděpodobných změnách v oblasti automotive a řešeních, jak jim čelit, jsme hovořili s jednatelem firmy Petrem Rajchmanem.

„Jedná se o čtyřnápravovou posunovací lokomotivu HydrogenShunter 1000, která koncepčně vychází z naší nosné řady EffiShunter 1000,“ říká k vývoji vodíkové lokomotivy obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s., Jan Kutálek. Ten nám v rozhovoru pro Reportáže z průmyslu zmínil i možná úskalí tohoto projektu a přiblížil aktuální dění u českého výrobce diesel-elektrických lokomotiv a speciálních drážních vozidel.

Doporučujeme

GetFix spustil novou službu, firmám se postará o vozový park

Internetový vyhledávač autoservisů GetFix spustil novou službu zaměřenou na firemní zákazníky, kterým se kompletně postará o servisní správu jejich vozového parku. Systém za firmy zajistí pravidelný servis, výměny oleje, upozorní na konec platnosti STK nebo zařídí přezutí na zimní pneu.

První konference věnovaná marketingu a obchodu v B2B potvrdila zájem o téma mezi profesionály

V Praze se uskutečnila vůbec první B2B konference v České republice, která poukázala na důležitost spolupráce marketingu a obchodu. Vysokou úroveň celodenního programu, výběr řečníků a témat ocenilo více než 200 návštěvníků z řad specialistů, což potvrdilo, že zde konference s tímto zaměřením scházela.